//Bir Girişim Hikayesi: Nea Design

Bir Girişim Hikayesi: Nea Design

13 yıllık kurumsal şirket deneyiminden sonra, kendi şirketimi kurmaya nasıl karar vermiştim? Peki ama ne iş yapacaktım? Acaba hangi yönlerim güçlüydü, nereden başlayacaktım?

Kendi kendine sorulan milyonlarca soru ve cevaplar… Peki ama gerçekten nereden başlamalıydım?

Ben Gülşah Güleçoğlu, 1984 İstanbul doğumluyum. Kendimi bildim bileli hep yeni bir şeyler düşünmeye, farklı çözümler aramaya, olmayanı bulmaya çalıştım.

Nea Design da böyle oluştu işte!

Üniversite ve staj dönemimden sonra ilk iş deneyimim için olumlu geçen iş görüşmem sonucunda, şirketin İnsan Kaynakları Yöneticisi ile işe başlama gününü planlamaya başladık. Ancak onlara göre bir handikap olabilecek, benim ise bambaşka ufuklara yol alabileceğim haberi vermişlerdi: “2 Ay sonra şirketimiz taşınacak, sizin için sorun olur mu?”

Taşınmak mı? Nasıl yani? ‘Masalar, sandalyeler, defterler, kalemler taşınacak, nedir bunda sorun olan’ diye düşündüm. Oysa ki o zamana kadar doğduğum evden bile taşınmamıştım. Taşınma ile ilgili ne biliyordum ki?

Gerçekten aradan 2 ay geçtikten sonra işyerimin taşınması gerçekleşti. Taşınma sırasında 0’dan 100’e nasıl çıkılır öğrendim. Meğerse benim düşündüğüm gibi masa, sandalye değilmiş taşınan. İlk iş gününde her şeyin kaldığı yerden devamı için görünmez bilgiyi, emeği, tabii ki ruhu taşımak gerekiyormuş.

Yaklaşık 2 günlük çalışma sonunda alnımızın akıyla işi bitirdik. Pazartesi olup, her çalışan masasına gelip sorunsuz iş başı yaptığında derin bir nefes alıp gülümsedik.

Bu taşınma ile birlikte çalıştığım şirketlerde hep taşınmalar yaşadım. Şimdi sayıyorum da, 6 sefer olmuş! Sayıca az geliyor gibi olabilir ama her birinde yeni öğrenme fırsatları, farklı insanlarla çalışma olanakları yakaladım. Yani bu konuda kombinasyonlarım bile vardır!

İşte tam da bu taşınmaların ortasında ne iş yapmalıyım, ben kendi işimi nasıl yapayım derken iş fikrim parladı. Bu kadar çok taşınma yaşadıysam, son seferlerde birebir ben yönettiysem, neden bu bilgiyi hazır kullanılır hale getirmeyeyim dedim ve sıvadım kolları.

Nea Design olarak kuruldu şirketimiz, önce taşınma planlama ve bu süreçteki hizmetleri vermeyle başladı. Olmadı, yetmedi. Mimari destek de vermeliydik, taşınan firma boş ofise mi gidecekti? Ya da bir ofisi için dizayn istese nasıl yardımcı olacaktım? İşte burada da mimarlarımız katıldı aramıza.

Hep düşünürken, düşünürken, yeniden aydınlanma yaşadım. Peki ya taşınma şart mıydı? Şirketler aynı ofislerinde yeni mimari düzenlemeler ile kalamazlar mıydı? Hem daha ekonomik hem de daha az sancılı olmaz mıydı? Belki de ofisler yeteri kadar optimum kullanılmadığı için taşınma tek çözüm gibi görünüyordu.

Haydi başlıyoruz analizlere dedik. Bir sürü analiz geliştirdik, araştırmalar yaptık. Testleri inceledik. Analiz kolumuz da böylece gelişti.

İşimiz iyice olgunlaşıyordu.

Şimdi ise çok kısaca ‘yaptığınız iş nedir’ dediklerinde; “Uçtan Uca Hizmet Veren Ofis Danışmanlığı” diyorum. Çünkü gerçekten bir uçtan diğer uca kadar hizmet verebiliyoruz. Bu nedenle de mottomuz “Şirketiniz İçin Aklınıza Gelmeyen Çözümler!” oldu.

İşe koyulma süresi belki bir haftadan kısaydı ama düşünme, yeni fikirleri olgunlaştırma süresi yaklaşık 3 ayımızı aldı. Şimdi dönüp baktığımda iyi ki olmuş diyorum. İyi ki tüm beklemeler güzel bir kapıyı açmış bana diyorum.

Şimdi ise kendine güvenen, attığı adımların sorumluluğunu alabilen girişimci ve gözü kara bir kadın var. Girişimcilik hikayemin yanında özgüvenimin de her adımda geliştiğini görüyorum. Bu hem beni, hem de çevremdeki herkesi çok mutlu ediyor. Böylelikle mutlu işbirlikleri çıkarıyoruz ortaya!

2019-02-03T19:02:34+00:00